MISSIE

“De Opslach” is een openbare school voor basisonderwijs. Dit betekent dat kinderen vanuit alle godsdienstige en levensbeschouwe-lijke richtingen welkom zijn.

Onze missie is het aanbieden van kwalitatief goed onderwijs in een veilige schoolomgeving, waar alle kinderen zich welkom voelen. Onderwijs wat zich kenmerkt door betekenisvol te zijn voor de leerlingen.

KERNWAARDEN

Aandacht

Leren begint mer aandacht. We kijken wat een kind graag wil doen, hoe hij of zij ís, waar hij of zij blij van wordt en op welke manier het kind het beste leert.

Plezier

Kind zijn is een bijzondere tijd van je leven. Je beleeft het maar één keer. En kinderen brengen veel tijd door op school. Daarom willen we dat kinderen van deze periode genieten.

(Zelf)vertrouwen

We geven kinderen het vertrouwen om zelf dingen te ontdekken. Dat ze op hun eigen manier gaan leren, hier voor uit durven te komen en fouten zien als een volgende stap om iets te bereiken.

VISIE

Kinderen worden nieuwsgierig geboren. Zonder schroom ontdekken ze de wereld. En hun wereld wordt op de basisschool alleen maar groter. Hier ontdekken ze wat ze kunnen en wat ze minder goed kunnen en wat ze graag willen leren. Over hunzelf en de wereld om hen heen.

We werken vanuit de gedachte dat kinderen er baat bij hebben wanneer ze hun hele leven zonder schroom blijven ontdekken. Dat ze altijd stappen durven te zetten. Op zoek naar manieren om hun dromen waar te maken.

Vandaar ook onze slogan: ONTDEK!