Klachtenregeling
Veruit de meeste meningsverschillen over de dagelijkse gang van zaken in een school worden in onderling overleg tussen ouders, leerlingen, leerkrachten en schoolleiding opeen juiste wijze afgehandeld. Indien dat, gelet op de aard van de klacht niet mogelijk is, of indien de afhandeling niet naar tevredenheid heeft plaatsgevonden, kan intern een klacht worden ingediend. In het onderstaande document is vastgelegd op welke wijze klachten worden behandeld, waarvoor men nergens anders terecht kan.
De klachtenregeling geeft ouders, leerlingen en personeelsleden het recht om een klacht in te dienen over gedragingen en beslissingen, of het nalaten daarvan, van het bevoegd gezagen het personeel, of van anderen die deel uitmaken van de Elan Onderwijsgroep.
Met de regeling wordt een zorgvuldige behandeling van klachten beoogd. Daarmee wordt zowel het belang van de betrokkenen gediend, als het belang van de school (een veiligschoolklimaat).
Het klachtrecht heeft daardoor een belangrijke signaalfunctie (met betrekking tot de kwaliteit van het onderwijs), over zaken die spelen in en om de school.